vrijdag 4 december 2009

Restaurantverslag:LA PUGLIA

Samen met buurvrouw Lynn ging ik donderdag La Puglia ontdekken.
Het eerste wat me opviel was de slogan "ook om mee te nemen" op de winkelruit. Eerste van de drie (om mee te nemen, lekker en betaalbaar) eisen vervuld! Met mijn dom hoofd vergat ik te vragen of er korting is bij meeneem. Maar dat zal ten gepaste tijde gemeld worden. De ontvangst was alvast uiterst vriendelijk.
Blijkbaar is het kokskoppel een Italiaan uit de hak van de laars en heeft ook de dame (noord-)italiaanse roots, vlak bij rimini als ik me goed herinner. De vorige eigenaars (het stressparkoerke) stopte ermee omdat de hogeschool (wel 1000 studenten) verhuisde en ze zo een belangrijk deel van haar potentieel zag verdwijnen. Maar blijkbaar konden ze het zelf niet meer opbrengen. Vandaar het italiaanse restaurant. De ruimte heeft de zelfde opdeling maar een veel gezelliger interieur gekregen. Houten lambrisering, olijftinten geschilderd en stemmige sepia foto's. Ik had mooie foto's om te illustreren, met een heel gewillig model. Maar ik duwde wat verkeerde knopjes en heb geen enkele foto meer. Helaas.
We kozen een plaatsje aan het raam en kregen de vraag voorgeschoteld of we een spumante (italiaanse cava) van het huis wensten. Over de kwaliteit van de wijn moet je Klaas contacteren (die ging een dag eerder met zijn madam), wij vonden het heel lekker. We kregen de menu en die bevatte heel veel verschillende italiaanse gerechten (vandaar dat het een trattoria-pizeria is) waaronder pizza's. Er waren ook verrassende suggesties, maar wij kozen pizza! Deprijs klasse van de pizza's gaat van 9 to 14 (hun kaart krijgen we binnenkort beschikbaar!) euro. Lynn koos een diavola (pikante salami) ik ging voor pizza parma (jaja met parmaham, parmezaan, mozarella). Tijdens het wachtten kregen we een heerlijk bordje voorgeschoteld met een crostini met tomaten (lekker beschuitje met gepeld tomaten in stukjes - olijfolie en basilicum) en iets anders (naam kwijt) wat de specialiteit was van het huis. Een soort pizza met een schelletje charcuterie over gedrapeerd. Heerlijk!
Toen kwamen we de pizza's en ze zagen er heerlijk uit. Netjes verzorgd gedrapeerd, verse rucola erop. Lynn had per salami een stukje ajuin. mooimooimooi. We kregen heerlijk pikante olijfolie erbij (ik denk van eigen makkelijk, zo zag het eruit.
De smaak was super! Niet vettig zoals zo vaak, lekkere ingredienten en zeer verzorgd gekruid. Heel lekker. Ik proefde van lynn en vond die ook lekker (de pizza hé kris). Nadien kregen we een stukje tiramisu. Heel lekker maar mijn mama kan beter!
Bij de rekening (met twee drankje elk 15euro) kregen we twee glaasjes vincenzo (zoals amareto)... Ondertussen was de ruimte volgestroomd met italiaanse vrienden van het koppel.

Toffe avond lekker eten...


Eén conclusie: ik ga daar nog vaaaaaaaaaaaak langsgaan, toch tot ik alles geproefd heb!

Geen opmerkingen: